dimarts, 27 de setembre del 2011

Avaluació inicial

9. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___7___
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: _8_____
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____7____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: ___6__
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __8___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: _2____
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___5____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __3____
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___6_____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __6______


Mapa conceptual

Conclusions


Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

A través de les qüestions he pogut relacionar conceptes i reflexionar sobre les idees que sorgien d’aquestes. Mentre responia les preguntes, he tingut dubtes i em plantejava noves qüestions sobre la influència de les TIC en l’àmbit educatiu. Amb aquesta activitat crec que els professors de l’assignatura es podran fer una petita idea sobre els coneixements previs que tenim i els pot ajudar a conèixer millor quines són les nostres necessitats.

4 comentaris:

  1. Hola Susana! Sóc la Verònica. Jo a la TC2 he posat un tres...tu un sis, és a dir que et decantes cap a la idea que les TIC són necessàries per transmetre continguts. Evidentment que els nens gaudeixen i els motiva, però hi ha i hi ha d'haver altres fons d’interessos i altres vies per transmetre els continguts. Crec que és una pregunta trampa perquè evidentment que ajuden, però NO SÓN NECESSÀRIES PRE TRANSMETRE CONEIXEMENT als alumnes, aquest crec que és el punt en qüestió. Si necessitéssim sempre les TIC per aprendre apaga y vámonos!

    ResponElimina
  2. Hola Verònica!Jo entenc que és necessari que com a professionals coneguem les TIC (televisió, internet...)perquè influeixen, ens agradi o no, en el procés d'E-A dels nostres alumnes. Per això vaig pensar que puntuar amb un 6 reflexa que les tenim en compte a l'hora de transmetre continguts. Òbviament, no crec que les haguem d'utilitzar sempre, ni necessàriament, amb això no estic gens d'acord perquè s'han d'utilitzar en aquells moments que sigui interessant fer-ho. Realment,així vaig interpretar la qüestió, no pensant tant en les TIC com a recursos físics sinó com a eines presents en la nostra societat que s'han de conèixer. No sé si m'he explicat bé...

    ResponElimina
  3. Hola Susana,

    Primerament dir-te que m'agrada molt el disseny del bloc. Dedueixo que et deu agradar molt la muntanya tenint aquest paisatge de fons i el calendari amb el refrany, m'encanta. Et far res que l'agafi com idea similar pel meu bloc?

    Et deixo la meva provocació, sense ànim d'ofendre. Valores amb un 6 " El canvi tecnològic determina el canvi social" Jo l'he valorat amb un 9. Penso que sí, que el canvi tecnològic determina la societat. Et deixaré un exemple. Fa uns 13 anys va haver el boom de la telefonia mòbil, ha estat una evolució tecnològica brutal i que ha repercutit socialment a tota la societat. Com aquest exemple, n'hi ha molts altres: correu electrònic, la formació on-line, les xarxes socials, els blocs per compartir opinions.... per tant, tot això acaba determinant la societat. No penses el mateix? M'he explicat bé?

    ResponElimina
  4. Hola Susana!

    Sóc la Marina. En relació a la millora dels debats de la UOC, has posat un 3, en aquesta afirmació la meva puntuació va ser de 8. Evidentment és una eina que pot ser molt útil, però considero que dóna poca sortida a la reflexió personal i a la participació. La quantitat d'alumnat fa que les intervencions s'hagin de limitar a un número determinat i per tal de donar dinamisme has de posicionar-te des d'un bàndol determinat, del qual no sempre pots estar d'acord. De totes maneres, en aquest últim punt si que considero que també pot ser interessant haver de col·locar-te en altres punts de vista, ja que és una manera de trobar aspectes molt encertats sobre el tema a parlar. A vegades tendim a rebutjar aquelles idees que provenen de perspectives oposades a la nostra.

    Fins aviat!

    ResponElimina